بودجه‌ی جهاددانشگاهی متناسب با عملکرد این نهاد نیست

 بودجه‌ی جهاددانشگاهی متناسب با عملکرد این نهاد نیست

به نقل از خبرگزاری ایسنا

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس:

بودجه‌ی جهاددانشگاهی متناسب با عملکرد این نهاد نیست

بودجه‌ی جهاددانشگاهی متناسب با عملکرد این نهاد نیست

ایسنا/فارس نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس، عملکرد جهاددانشگاهی در بخش‌های مختلف را مطلوب ارزیابی و تاکید کرد که بودجه پیشنهادی دولت برای این نهاد متناسب با عملکرد آن نیست.

جلال رشیدی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: اگرچه جهاددانشگاهی طی سال‌های تاسیس تاکنون عملکرد مطلوبی در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهش و فناوری از خود به نمایش گذاشته اما بودجه‌ای که دولت سالانه در لایحه بودجه برای این نهاد اختصاص می‌دهد متناسب با عملکردها نبوده است.

او با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد تا در کمیسیون تلفیق با نگاه مثبت بودجه جهاددانشگاهی برای سال آینده افزایش یابد، اعلام کرد یکی از این نگاه‌های مثبت افزایش سقف اعتباری پیش‌بینی شده از صندوق توسعه ارزی به بیش ١٥ میلیون یورو است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود مزیت‌های بالای کشاورزی در سراسر استان فارس، خصوصا شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد از جهاددانشگاهی فارس درخواست کرد تا امکان سنجی برای راه‌اندازی مزارع گل محمدی و فرآوری این گل در قالب طرح عصاره گیری انجام و طراحی و هدف گذاری برای ایجاد صنایع متناسب را داشته باشند تا هم شاهد اشتغالزایی و هم بالقوه شدن برخی پتانسیل‌های کشاورزی به شکل عام در سراسر فارس و به شکل خاط در آن شهرستان‌ها باشیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: این شهرستان‌ها نه تنها قابلیت اجرای طرح عصاره گیری گل محمدی دارند بلکه می‌توان برای فرآوری داروهای گیاهی و گیاهان معطر در آنها هم برنامه ریزی کرد.

او همچنین با اشاره به این موضوع که ۱۰ درصد از مراکز ناباروری کشور متعلق به جهاددانشگاهی است، خواستار توسعه این مراکز در سطح فارس شد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس به اجرای موفق اصلاح نژاد دام به عنوان یکی از طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی هم اشاره و خواستار انجام امکان سنجی این مهم توسط جهاددانشگاهی در فارس شد تا یکی از چرخه‌های اصلاح نژاد دام در این استان به ویژه شهرستان‌های متبوع ایجاد شود.

رشیدی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس و توانمندی‌های جهاددانشگاهی، تاکید کرد که این نهاد باید نگاهی نوآفرین و پشرو به فارس داشته باشد.

 

لینک خبر:https://www.isna.ir/news/99092821610/

admin

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *