جاده ارسنجان بعد سال‌ها به مقصد رسید

 جاده ارسنجان بعد سال‌ها به مقصد رسید

🔻 نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در گفتگو با هفته نامه خبری سفیر مردم:

🔹چندین سال روی این مسیر کار شده بود اما متاسفانه چند مشکل به ظاهر کوچک ولی اثرگذار باعث شد تا جاده منتهی به ارسنجان تکمیل نشود.

🔸 برای ایمن سازی جاده بین ۱۰تا۱۲ میلیارد تومان اعتبار لازم بود اما این رقم موجود نبود. علاوه بر این اختلاف نظری بین راهداری و راهسازی بر سر ایمن سازی آن وجود داشت. از طرفی برای تامین نیوجرسی هیچ پیمانکاری برای این مسافت کوتاه حاضر به پذیرش پروژه نبود.

🔹 ایراد بعدی هزینه زیاد ۵ دور برگردان بود که مشکلاتی را برای تامین منابع مالی آن و درنتیجه تکمیل این مسیر ایجاد کرده بود. همه این موارد در کنار طلب پیمانکار کار را متوقف کرده بود.
🔸 برای حل مسائل معاون وزیر، رئیس کمیسیون عمران، مدیران کل راهداری و راهسازی دعوت به بازدید میدانی شدند و بیش از ۶جلسه با عزیزان برگزار شد. بارها خود بنده و دکتر رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس با مسئولین مربوطه تماس گرفتیم تا وزارت راه و شهرسازی را وادار کنیم که به تعهدات خود عمل کند.
🔹 با تکمیل شدن آسفالت مسیر و نصب نیوجرسی ها، راهداری، راهسازی و راهور باید تفاهمی امضا میکردند تا مسیر زیر بار ترافیک برود. برای بازگشایی محور، ۵ نقطه مورد مناقشه قرار گرفت و بعضی اختلافات بوجود آمد که باز کار عقب افتاد. چندین جلسه برگزار شد و در نهایت با کمک معاون عمرانی استاندار این اختلافات حل شد.

🔸 آخرین اقدامی که انجام گرفت مبلغ ۶ میلیارد تومان بصورت تخصیص جداگانه برای ایمن سازی سه نقطه که توافق نهایی شده بود از وزارت راه گرفتیم و به راهسازی ابلاغ شد.

🔹 این ریزه کاری ها بود که کار را عقب انداخت و برای حل این مسائل نه استانداری و نه فرمانداری اقدام خاصی انجام ندادند و صرفا به زدن نامه که این جاده باید درست شود بسنده میکردند. البته باید از مدیرکل محترم راهداری و راهسازی تشکر کرد که به اصرار و پیگیری های مستمر ما کار را جلو بردند.

🔸 در پایان باید این توضیح اضافه شود؛ این یک روال است که بار ترافیکی روی جاده قرار بگیرد و به مرور زمان دوربرگردانها نیز تکمیل خواهد شد.

admin

محصولات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *